Fakültemiz Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Davut Sarıtaş’ın öncülüğünde ve araştırma görevlilerimizin katkılarıyla planlanan “Fakültemizde Kültürel Dönüşüm Programı” etkinliklerinin ikincisi, Fakülte Dekanımız Prof. Dr. Mustafa Tahiroğlu’nun katılımıyla gerçekleştirildi.
Felsefe, Sanat, Edebiyat, Bilim ve Tarih ışığında kültürel bir dönüşümü hedefleyen program çerçevesinde bu kez İtalyan Rönesans sanatçısı Raffaello'nun “Atina Okulu” adlı eseri merkeze alınarak sanat-felsefe ekseninde disiplinlerarası bir çözümleme yapıldı.
Etkinlikte tablo üzerinde yapılan ayrıntılı analizlerde, eserde yer alan düşünürlerin kökenleri, eserdeki konumları ve resmedilme biçimleri ile temsil ettikleri felsefi görüşler arasındaki ilişkiler değerlendirildi. Katılımcılar, Platon ve Aristoteles’in merkeze yerleştirilmesinden, Diyojen’in yerdeki yalnız konumuna; Herakleitos’un henüz tamamlanmamış yazısından, Hypatia’nın yüzünün konumlandırılışına kadar farklı figürlerin sembolik anlamlarını tartıştı. Eserin bütünsel kompozisyonu ve figürleriyle Aydınlanma düşüncesini çağrıştırdığı yönünde ortak kanaatler dile getirildi. Aynı zamanda, tabloda kim olduğu tam olarak belirlenemeyen kişilerin, gelecekte bu aydınlanmanın bir parçası olması muhtemel düşünürleri ya da bilim insanlarını temsil ediyor olabileceği fikri öne çıktı.
Raffaello’nun bu yapıtı ile 1927 Solvay Kongresi’nde çekilen ve 20. yüzyılın en önemli bilim insanlarını bir araya getiren ünlü grup fotoğrafı arasında görsel ve kavramsal paralellikler olabileceği yönünde görüşler dile getirildi. Ayrıca eserin psikanalitik kuramlar çerçevesinde yorumlanabileceği, özellikle Freud’un id, ego ve süperego kavramlarıyla ilişkilendirilebileceği dile getirilmiş ve üzerine değerlendirmeler yapılmıştır.
Fakülte Dekanımız Prof. Dr. Mustafa Tahiroğlu, etkinlik sonunda yaptığı değerlendirmede bu tür etkinliklerin kültürel atmosfere katkı sunduğunu belirterek, yaygınlaşması ve sürdürülebilir hale gelmesini temenni etti.
Zengin içerikli analizler ve verimli paylaşımlarla geçen etkinlik, bir sonraki temanın belirlenmesinin ardından sona erdi.
- Bölümümüz Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ersoy Çarkıt "Eğitim ve İyileştirme Faaliyetleri" Kapsamında Seminer Verdi
- Eğitim Fakültemiz “Görmeyen Gözler” Programında Tanıtıldı
- Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinden AGS Başarısı!
- NEVÜ’de “Yeni 15 Temmuz’lar Yaşanmaması İçin Eğitimcilere Düşen Rol ve Sorumluluklar” Konulu Panel Düzenlendi
- Sözcü Gazetesi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Hakkında Sistematik Şekilde Yalan Haberler Üretmeye Devam Ediyor
- NEVÜ, Bilimsel Yayın Üretiminde Türkiye’de 6. Sırada Yer Aldı
- Kapadokya Eğitim Dergisi’nin 2025 Haziran Sayısı Yayınlandı
- NEVÜ Almanca Öğretmenliği Öğrencileri Tarafından Hazırlanan Öğrenci Dergisi 'DaFeinander', Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Semih Aktekin'in Röportajının Yer Aldığı Yeni Sayısıyla Yayınlandı
- NEVÜ Eğitim Fakültesi Öğrencilerinden Depremzede Öğrencilere Anlamlı Destek
- Fakültemiz Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı Araştırma Görevlisi Genç Araştırmacı Ödülü Aldı