...

Eğitim Fakültesi

HAYDİ ÇOCUKLAR ÖĞRENME İSTASYONLARINA PROJESİ
11/05/2024

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 2. sınıf öğrencileri, Doç. Dr. Aysun ERGİNER’in danışmanlığında 2023-2024 Bahar Dönemi Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında “Haydi Çocuklar Öğrenme İstasyonlarına” isimli bir proje yürütmüşlerdir. Projenin amacı, “İlkokul öğrencilerinin mevcut derslere olan ilgilerini artırmak, derslerinden geri kalan öğrencileri desteklemek, çocukların eğlenerek öğrenmelerini ve keyifli zaman geçirmelerini sağlamaktır’’. Projenin uygulanabilmesi için Derinkuyu / Til Köyü’nde bulunan ve birleştirilmiş sınıfla eğitim öğretime devam eden Til İlkokulu seçilmiştir. Til İlkokulu öğrencileriyle bir araya gelen öğretmen adayları, “Türkçe - Sanat-1 (Müzik) – Sanat-2 (Resim) – Matematik – Fen ve Beden Eğitimi Öğrenme İstasyonları’’ kurarak çeşitli etkinlikler gerçekleştirmişlerdir.

Türkçe İstasyonu’nda çocukların hece ve kelimeleri okumaları amacıyla “Tavşanımızı Doyuralım Etkinliği’’, büyük harf ve noktalama işaretlerinin uygun kullanımı için “Tişörtlerimizi Tamamlayıp İpe Asalım Etkinliği’’, eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimeleri içeren  “Bay Tavşan’ın Yarım Kalan Meyve Ağacını Tamamlayalım Etkinliği’’ ve son olarak metin okuma kazanımları için  “Metni Seçip Okuyalım Etkinliği’’ yapılmıştır. 

Sanat-1 İstasyonu’nda (Müzik) çocuklara gitar, melodika, ukulele müzik aletleri tanıtılmış, çalınmış ve çocukların da çalmaları sağlanmıştır. Gitarla şarkı söyleyip, geri dönüşüm malzemeleriyle marakas yapımı öğretilmiştir. Ardından çocuklara uyarlama bir şarkı fontu öğretilerek alkışlarla ritim tutma çalışması yapılmıştır. 

Sanat-2 İstasyonu’nda (Resim), “Yüz Boyama Etkinliği’’ ile çocukların yüzleri boyanmıştır. Ardından “Tuval Üzerine Resim Yapma Etkinliği’’ ile çocuklarla birlikte tuval üzerine istedikleri bir resim yapılmıştır. Son olarak “Çizim Tahmin Etme Etkinliği’’ yapılarak çocukların çizimleri tahmin etmeleri sağlanmıştır.

Matematik İstasyonu’nda toplama işlemi için öğrencilere “Tren Vagonu Oluşturma Oyunu” oynatılmıştır. Kartlara toplama işlemi yazılmış ve arkalarında yazan sıra numarasına göre öğrencilerin tren vagonunu duvarda oluşturmaları sağlanmıştır.  Geometrik cisimleri tanımak ve öğrenmek için öğrencilere “Bil Bakalım Oyunu” oynatılmıştır. Geometrik şekilleri tanımak ve günlük hayatta hangi nesnelere karşılık geldiğini öğretmek amacıyla geometrik şekillerle günlük hayattan alınan görselleri “Eşleştirme Oyunu” oynatılmıştır. 

Fen İstasyonu’nda suyun kaldırma kuvveti, basınç ve ışık ile ilgili deneyler yapılmıştır. Çocuklar su dolu kaplara farklı ağırlıkta nesneler koyarak suyun kaldırma kuvvetini öğrenmişlerdir. Basınç konusu için balonla bardak kaldırma deneyi yapılmıştır. Son olarak ışık deneyi için su dolu bardağa mum yansıtılarak çocuklara ışık konusuna ilişkin farklı bir bakış açısı kazandırılmıştır.

Beden Eğitimi İstasyonu’nda masa tenisi araç ve gereçleri tanıtılarak, çocuklara raketlerle top sektirme çalışması yaptırılmıştır. Ardından çocukların el yapımı mini kaleye penaltı atışları yapmaları istenmiştir. Penaltı atışlarından sonra voleybol kuralları anlatılarak parmak pası yaptırılmış ve su şişelerinden yapılmış labutlara topla atış yaptırılarak çocukların bowling oyunu oynamaları sağlanmıştır.

Proje sonrası çocuklardan ve öğretmenlerinden alınan geri dönütlerle çocukların eğlenerek öğrendikleri ve kaliteli zaman geçirdikleri anlaşılmıştır. Okuldan ayrılmadan önce ise NEVÜ’lü öğretmen adayları hazırladıkları tüm materyalleri okula hediye etmişler, projenin mesleki açıdan güzel bir deneyim olduğunu ve çocuklarla birlikte olmaktan büyük mutluluk duyduklarını dile getirmişlerdir.